RECENZE KNIHY: INES DE LA FRESSANGE – CO SI DNES VEZMU NA SEBE?

Jsem velká milovnice a sběratelka knížek o módě. Pokud mám cestu kolem knihkupectví, většinou neodolám a jednu nebo dvě nové knížky si pořídím. Člověk by možná řekl “Co se sakra dá pořád psát o módě?” Věřte mi, že je to nekonečný svět. Knih o módě je spousta. Některé jsou hlavně obrazové se spoustou fotek, jiné sledují historii módy, jiné jsou biografií inspirativních lidí z módního průmyslu. Potom jsou tu taky všelijaké návody typu “Jak být stylová”… S těmi se v poslední době roztrhl pytel. Dalo by se říct, že vydat svůj vlastní stylový manuál je teď určitý trend mezi známějšími módními blogerkami. Pár knížek na tohle téma už jsem přečetla a musím říct, že některé si byly velmi podobné. Rozdíl pak není ani tak v obsahu, jako spíš ve formě.

Proto bych mezi všemi těmito návody ráda vyzdvihla poslední knihu, která se mi dostala do ruky (I když o horkou novinku rozhodně nejde.) Je to už druhý počin známé pařížské módní ikony Ines de la Fressange. Kniha má výstižný název Co si dnes vezmu na sebe? (v pařížském stylu). Stejně jako její předchozí knížka Se šarmem Pařížanky, i tahle je odrazem stylu, který je pro autorku typický. Ve zkratce řečeno – nenucená a nadčasová elegance. Hned v úvodu knížky Ines zdůrazňuje, že cílem dosažení onoho ikonického looku á la Pařížanka není mít skříň narvanou věcmi a nejnovějšími trendovými úlety, ale dosažení uceleného šatníku s těmi pravými basic kousky, které jsou maximálně kombinovatelné, hodí se pro každou příležitost a budete s nimi vypadat šik nehledě na váš věk a diktát módních trendů.

Co se mi na knize líbilo?

• Hned v úvodu mě zaujal propracovaný seznam všech nezbytných základních kousků šatníku moderní ženy. Můžete si seznam v průběhu času i odškrtávat, což je víc než praktické.
  • Ines de la Fressange je ročník 1957, takže, co se týká módy, má vše během let vyzkoušené. Její šatník se hodí pro VŠECHNY věkové generace. (Nepočítám jedenáctileté žáby, bavíme se o ženách!)
  • Ines ve své knize na rozdíl od jiných autorek neprosazuje žádné značky. Důraz klade spíš na kvalitu. Je na vás a vašem rozpočtu, kde kousky pořídíte. Klidně i v maminčině skříni nebo dědictví po babičce.
  • Jednotlivé položky ze seznamu jsou poskládány do 50 outfitů. Nechybí fotka, tip, kam se takový outfit hodí (směr letiště, neděle na venkově, model mamka, ex mě pozval na večeři…) a pár módních rad.
  • Seznam 20 módních omylů, které jsou krutě pravdivé.
  • Kniha nepostrádá vtip a lehkost, jakou by neměla postrádat ani móda samotná.

Jedno je jasné – tahle knížka by neměla skončit zastrčená mezi ostatními v knihovně v obýváku, ale měla by být pěkně po ruce blízko šatní skříně. Zkusím jí udělat místo na nočním stolku. Bude to taková “kápézetka” ve dnech, kdy nevím, co na sebe. (Ano, my všechny tyhle dny známe.) Léty by se měla pěkně ohmatat a za pár let jí i s láskyplným věnováním dám mojí dceři Aničce. Možná v tý době bude mít modrý vlasy a vzdorovitý výraz, ale lekce stylu, stejně jako lekce vaření jí neuškodí.:)

Co si dnes vezmu na sebe?/Knihy Dobrovský

Jak na styl á la Pařížanka? Podívejte se na můj článek TADY.